En märklig dag

För att inte säga en jävligt märklig dag. Vet inte riktigt vilken fot jag ska stå på? Glad, arg eller fly förbannad? Började redan i morse, tänkte cykla till jobbet efter nattens snöoväder. Började dåligt direkt med urladdat pannlampebatteti och en massa fippel innan jag ens kom iväg. Väl på vägen var det som väntat oplogat och svårcyklat då underlaget under decimetern nysnö har varit allt annat än plan väg på sistonne. Så jag for som en vante åt alla håll o kanter och fick ihop en vurpa och flera goda chanser till fler vurpor innan jag ens var framme i Bommen. Väl ut på gamla E4 konstaterar jag att nej, inte plogat här heller. Hallå Norrland!?! Plogbilar? Väghyvlar? Bekant i en landsända där det är vinter i alla fall några månader per år???

Blir förbannad och inser att turen in mot stan kan bli både dryg och farlig, så fräsande irriterad cyklar jag hem och tar bilen. Sen blev det en harmonisk arbetsdag varefter det blev en vända berg-o-dalbana till i kväll. Efter snöskottning o barnnattning tänkte jag köra ett 20-minuterstest på trainern. Ska ta Marias telefon, som har trainerappen installerad, och bam!! Telefonjäveln i golvet och glas över halva golvet. Suck, klantiga förbannade slappfingriga sopa man är! Men lite tillbaka fick jag ändå. Den lilla olyckan blev bra bränsle till 20-mintestet kan man ju lugnt säga. Gick ut i ett tempo som kändes ok, men det var kanske lite asrenalinspetsat, för det blev sjukt jobbigt på slutet. Låg på 417 W i snitt efter 10 min och landade på 411 efter 20 min. Inte så väldisponerat, men ändå. Med 74,7 kg på vågen efter passet blev det ganska prick 5,5 W/kg, ett ordentligt pers och bra kvitto på att det gått åt rätt håll efter de senaste två månadernas träning. Värt att notera är att jag hade lite lägre kadens idag, måste mao kört en växel tyngre än testet senast. 
Klart nöjd med detta resultat!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd