Down memory lane

Har spenderat ett par dagar i träsket för de årliga branschdagarna - bergmekanikdagen och bergsprängningskommitens årsmöte. Jo de heter faktiskt så, men ett namnbyte är på gång, typ 30 år efter att det borde gjorts.. trevliga dagar i alla fall o kul att träffa lite gamla bekanta. Fick höra en inspirationsföreläsning av Ola Skinnarmo också. Tog med mig budskapet att motivation är bra men diciplin är bättre. Alla dagar är inte motivationen på topp men jobbet ska göras. 

Lyckades boka ett hotell utan gym, så det fick bli löparskorna på. Tog en runda runt Kungsholmen. Fick verkligen lite gamla minnesbilder längs vägen. Tävlingar som sprungits, område jag bott i, vänner som besökts, tidiga mornar med maxpuls på nån konstgräsplan och en parkbänk där jag o Maria delade lite jordgubbsbubbel innan Frida skulle födas. Härligt, men nog längtade jag hem ändå..
Redo för en kväll på Grand hotel!
Idag blev det hemfärd och dags att jobba på det där med diciplinen. Upp på trainern och bränna av en timme. Var inte jättepeppad att dra igång, så diciplinen gjorde sitt. Tänkte köra en hyfsat hård timme igen, men gå ut lite lugnare. Har nu även en fläkt att svalka mig med så jag slipper känna mig som ett russin efter hårda pass. Låg behagligt kring 300 W i början, började kännas bra när jag fick upp värmen lite. Snurrade på lite hårdare och låg på 315 efter en halvtimme, ökade till 320 efter 50 min och kände då att det tempot skulle jag kunna hålla ett bra tag till. Ökade farten ytterligare och snittade nog över 350 W sista tio minuterna och landade på totalt 327. Äntligen en hel timme genomförd och med mycket mersmak. 340 W i snitt hade nog gått idag om jag legat på lite mer från början. Men det får bli nån dag med både diciplin och motivation..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd