Härlig helg

Blev en riktigt härlig helg på hemmaplan med tid för både familj, cykling, egentid i garaget och lite annat. I söndags blev det en sväng till Sidsjöbodarna med huvudtemat att hugga lite ved. Har ju gått och investerat i en motorsåg också och den måste ju testas. Sjukt många vuxenpoäng på den! Och sjukt kul också! Träden på tomten lever farligt nu... 
Ny leksak!
Lite cykling blev det också som sagt. Har ju blåst en del och som ny Stravaanvändare (jag vet, sist på bollen..) var det därmed läge att försöka sätta lite bra tider. Försökte mig på en av mina favoritbackar - Tunavägen österut. Hade tyvärr lite oflyt med vindbyarna och fick ett par vindbyar i magen på den platta delen och sen missbedömde jag både start o mål på segmentet, startade för sent o lade av för tidigt. Blev ändå 3:e tid, så det var väl ok, speciellt med tanke på att jag körde MTB i vinterutstyrsel, inte var särskilt pigg och de flesta rekordtider sannolikt är satta varma sommarkvällar av landsvägscyklister. Ska man sätta dit Sundsvallsgubbarna ordentligt är det nog en racer som gäller, hur nu det ska gå att räkna hem. Hoppas det här med förmånscyklar slår igenom snart, då kanske.. Det finns för övrigt ett segment jag definitivt vill vara kung på - backen upp till Södra berget. Blir nått att jobba på det..

Idag kom till slut de nya ramarna till Sportson i Birsta. Det drar ihop sig!
Mmmm :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd