Stigpremiär

Idag gjorde vårt lilla team ett stopp i Månkarbo och Ottarsloppet, en tävling som vuxit en hel del sen jag körde hem multisportloppet där för fyra år sedan. Fortfarande en riktigt fin tävling med bra bana och arrangemang. För min del var det barnvakteri som gällde på själva tävlingen, så jag tog en liten förmiddagstur och testade banan. Sol och varmt, snöfritt och torra stigar! Inte en dag för tidigt! Körde lite fartlek och kände på tekniken. Kanske lite ringrostig, men riktigt härligt ändå. 

Inte så dumt..

På eftermiddan var det dags för Maria att premiärtävla i teamhi5/OIKrace-dräkten. 52 km stod på schemat för Maria, för mig två timmar med två odrägliga ungar bland en massa folk och cyklister. Vi överlevde båda denna pers, med hyfsat mycket heder i behåll. Maria slutade på den så näsliga 4:e-platsen, men var ändå hyfsat nöjd med loppet och jag lyckades hålla undan barnen från både lerbad och att bli övercyklade. 

Även Frida premiärtävlade idag, 500 m springcykel!

Nu i kväll har vi landat nere i Götene. Bara att ladda nu för Billingen på lördag och hoppas att det utlovade tokregnandet blir någorlunda måttfullt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd