Svensexad

Av lördagens långpass blev det intet, eller i alla fall inte långpass i den form som jag tänkte mig. Tyckte det var lite skumt att Maria satte igång och baka på förmiddan i stället för att hetsa iväg på det där gemensamma långpasset vi hade snackat om. Plötsligt förstår jag, när svåger, svärfar å best man rullar in på gården.. Det blev en riktigt bra dag ändå kan man säga, med en del fysisk aktivitet och mycket trevligt umgänge då även stockholmsgänget dök upp. Blev utlurad på rullskidor för första gången på snart tre år. Utklädd till legogubbe och sen i strålande solsken åka upp på södra berget. Jo, lite träning kan man nog säga att det blev. 

Inga bildbevis från svensexan, får duga med en utsiktsbild över Öjen från dagens intervallpass.

Sen fortsatte det med studioinspelning av Whiskey in the jar, korvgrillning, prison island, bastu, middag, karaeoke, goldstrike, nattklubb och Max. En fulländad svensexa med andra ord och precis i min smak! Härligt att komma i säng sen i ungefär nästan samma tid som jag går upp andra dar och sen vakna av härjande ungar nån timme senare. Men var ändå rätt fräsch i söndags och körde tre timmar vedprojekt och sen det där långpasset då. 10 fina mil med Maria runt hennes långtursfavorit till Norrhassel. Man skulle kunna tro att det var ett förfärligt pass i värmen, men utöver lite kass mage var det en riktigt bra tur. Men sen kan jag ju inte påstå att det var direkt svårt att somna i söndags kväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd