Nyckelhelg i lås

För en gångs skull blev träningsplanen genomförd i princip punktenligt. Skönt att i alla fall tre dagars framförhållning är genomförbart. Började i fredags med en runda runt Skottkärrsvägen - Sörfors. En kuperad väg som mestadels är grusväg, men en liten bit asfalt finns där också. Lite småkall majkväll men helt vindstilla och i det närmaste torrt. Bara att ösa! Har ju kört den här rundan hårt ett par gånger i vinter också, på gamla tävlingshojen. Då tog det 1:47 och 1:48 ca. I fredags på Rockyn, tada! 1:31! Vist, barmark i stället för som senast en mörk marskväll med minus 7-8 grader och dåligt plogat gör väll merparten av skillnaden, men ändå. Kände mig nöjd med att kroppen svarade rätt bra och drog på i typ 25 min till innan jag var nöjd för kvällen.

Min pärla!
I lördags blev det sen en lugn dag, var med ungarna en sväng på Sportson och hämtade ut två nya frogbikes. Återstår bara att de ska lära sig cykla nu också.. För egen del blev det lite lugnt rull hem från norra berget på crossen. Tog det väldigt lugnt, men kändes inte allt för tungt. Sen idag var det dags att mosa sönder benen ordentligt. Denna gång på min andra pärla - Bianchin, dvs räcerdags. Planen var halvhårt tempo och sen gå max på lite stravasegment för att riktigt känna på farten. Började med södra berget som jag ju suktar efter. Gav allt på de 200 höjdmetrarna, men det räckte ändå bara till 4:e tid och typ halvminuten till ett KOM. Fan vet hur det där ska gå till.. Men jag spöade min egen rekordtid med över minuten i alla fall, så det var nog helt ok ändå. Sen bar det av mot Marmen och mot Hassela en bit innan jag vände. Lyckades ta ett par KOM till slut i några mindre välkörda backar. Idag var det ju en riktigt strålande fin dag, dvs varmt. Jag hade bara en flaska dricka med, så det blev rejält tufft på slutet med kramp både lite här och där. Svepte en folkölnär jag kom hem och efter det var det ändå två kilo lättare på vågen än innan passet. Blev drygt 10 mil och 1300 höjdmeter, så ett rejält pass precis som jag hade tänkt mig. Kanske inte så pigg som i fredags, men ganska ok ändå. Nu blir det till att ta det lite halvlungt några dar och ladda inför lördag. Kommer nog inte helvila mer än en dag om det inte känns alldeles hopplöst. Brukar kännas bättre att trampa lite än inte alls.

Nya frogbikes till barnen. Bortskämda slynglar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd