DNfuckingS

Idag var det tänkt att bli tävlingspremiär för året, med 10 km Kungsholmen runt. Men av detta blev det intet.. Verkar som det börjar gå troll i tävlandet, får börja med att bara ställa upp i tävlingar där man kan efteranmäla sig. Om det fortsätter i den här stilen lär det bli bra mycket billigare. Men varför gick då detta käpp rätt? Ja, Frida hade ju en magsjukesläng i Singapore häromdagen. Hemresan gick dock bra, allt verkade lugnt. Men när vi började närma oss Sverige började min mage så smått protestera och igår kväll var jag både småfebrig och helt utan aptit. Lyckades hålla mig vaken ända till kl 7 på kvällen, drog med mig skurhinken till sängkanten och förberedde mig på det värsta. Vaknade utvilad kvart i fem och kände mig betydligt piggare, inget kräkande ännu, utan bara fritt flöde från den andra ändan. Kanske fanns en chans till race ändå? Fick i mig en skaplig frukost, (yogurt, musli och mackor, -som jag har längtat!) men allt eftersom timmarna gick insåg jag att det inte skulle funka. Vilopulsen var drygt 10 slag högre än normalt och även om magen var bättre så kändes den väldigt orolig och kroppen i övrigt kändes rätt tom. Så det blev ännu ett outnyttjat tillfälle att visa form. Fan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd