Ganska långt o ganska hårt

Hade tänkt cykla ute idag, vilket jag säkert borde ha gjort i finvädret, men det kom lite annat ivägen. Shoppingtur för att handla prylar och verktyg, ggr 2 givetvis då det aldrig går riktigt enligt plan, teknikutflykt och coacha Maria en sväng och så lite bilmekande då såklart. Fick nedslag på bakbromsarna på Forrrden på besiktiningen och jag har gett mig fan på att byta själv. Verkar faktiskt som att jag kommer gå i land med bytet, men det är väl inte värt att ropa hej innan det är testkört. Men i och med alla dessa aktiviteter var det plötsligt mörkt, så det fick bli trainer i stället. Eftersom jag var in på Sportson o fixade en ny tröja också, var det ju läge att testa den så klart.
Nya snygga Sportsonkläder!
Nu har jag ju proklamerat att jag inte tänkt köra några watt-baserade pass utan bara gå på känsla. Men regler ska väl brytas ibland, så idag blev det watttrainern ändå. Hade tänkt mig att köra i strax under tröskelfart och försöka hålla ut i minst en timme. Låg runt 346-347 watt i snitt och matade på, kändes väl ok men inte superbra. Efter en halvtimme var det rejält tungt och jag insåg att en timme nog kan bli tufft. Stretade på med svetten sprutade, men efter 45 minuter började jag tappa tempo en aning och efter 50 min gav jag upp. Hade då 345 watt i snitt. Kanske inget superbra pass, men det tog bra! Imorn hoppas jag på lite tramp i vintersolen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd