Meningen med en fatbike?

Lördagens tröskelurblåsning satte sina spår. Igår blev det en långtur på två timmar med test av lite skoterleder som jag varit sugen att testa. Riktigt kul bitvis och lite stigkänsla, om än lite kallt och tradigt att mata rakt över diverse stora sjöar. Benen var dock rejält slitna, så det var skönt att ta det ganska lugnt. Det begränsade snötäcket gjorde att det bar riktigt bra med min enduro, men jag fattar ju definitivt nu vad man ska ha en fatbike till. Jag får hoppas på klent snötäcke ett tag till så kan det nog bli fler fina turer.
Många ställen man inte skulle ta sig på sommaren.
Idag blev det jobbpendling, med fortsatt slitna ben. Vägen till jobbet var riktigt slitig och jag blev omkörd av en jeppe i backen upp till Bredsand som hade bråttom men definitivt inte såg direkt sportig ut. Miserabelt... orkade inte ens försöka haka på. Jävla skitmorgon, som delvis var kass på grund av ungar som tjurat på och hållt mig vaken halva natten. Eftersom det var dagishämtning tänkte jag köra skiten ur mig sista biten hem med vagnen o ta en vilodag imorgon. Med tanke på känslan tidigare på dan var jag inställd på att det skulle kännas helkasst, men plötsligt vaknade benen till lite. Tyckte nog det gick att hålla rätt bra tryck, märkligt nog. Ibland går det fint att köra hårt även med sura ben, det gäller att ta sig ur komfortzonen bara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd