Inneträning

-24,1 grader, noteringen för en liten stund sedan. Ibland är det tur man har en trainer eller två, för idag känns det lite väl kallt för att cykla ute. Vekt, men va fan.. För nu har vi ju faktiskt varsin trainer, efter att Maria fått investerat i en riktig lyxmaskin som kan regga watt o hela baletten. Måste nog testa den nån dag. Men först kan ju Maria få prova, men det går lite trögt för henne. Den här veckan har hela familjen varit nerbäddade i influensan, utom jag. På nått märkligt sätt har jag inte insjuknat, än. Känns lite som att knalla ut i ett minfält med förbundna ögon och börja jazza omkring. Klarar man sig så gör man. Men när man spenderar nätterna i samma säng med febriga ungar som attackhostar en rakt i ansiktet så undrar man ju hur det är möjligt att fortfarande vara frisk.
Marias monstertrainer.
Så idag fick det bli trainer 1,5 timme med Stig Helmer på TVn. Någorlunda uthärdligt. Igår var det inte svinkallt, men väl snöstorm. Det vädret vågade jag i alla fall trotsa och tog cykeln till jobbet. Var "utmanande" väglag kan man säga. Den feministiska snöröjningen har inte nått Sundsvall än. Men till min förvåning, på vägen hem körde jag om en annan cyklist! Lite märkligt när man inte sett röken av någon annan tvåhjulsburen på flera veckor så dyker det upp en kille just den dagen det är som sämst väglag. I övrigt verkar Sundsvallsborna vara ett gäng veklingar, antalet cyklister på sistone har varit lätträknade. Även i Stockholm var ju cykeltrafiken klart glesare på vintern, men även de mest jävliga dagarna var man aldrig ensam.
Lite bitigt idag!
Ambitionen har annars varit att få en lite lugnare vecka med längre pass. Nu har det inte blivit jättelångt, men minst en timme per dag plus lite snöskottning. Känner mig peppad att köra lite hårdare igen nu, får bli någe slags fart imorn hoppas jag. Även på nyårslöftefronten har det gått bra första veckan. Har haft kvällsvikt sub 75 nu ett par dar, försöker äta lite mindre och låta pli småätande och att äta upp barnens rester. Kan nog bli att slänga in lite fastedagar sen också om det inte tar sig som jag vill. Fast kanske inte dagar det är minus 20 ute, man blir ju blir frusen så det räcker ändå. Ett litet bakslag på kaloriintagsfronten blev det efter trainerpasset idag dock. Maria hade köpt en enliterförpackning med grädde och eftersom jag är snål med lyset här hemma och inte ser vad jag gör blev det grädde i stället för mjölk till kvällsflingorna. Jag somnar ju inte hungrig idag i alla fall.
Havreringar, sjukt gott! Med grädde..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd