Långa intervaller

Igår blev det 4x4 minutersintervaller på trainern. Termometern på -24 och lite småhängiga barn, så jag passade på när de låg i soffan. Skönt med lite fart efter några lugnare pass och skönt att få upp temperaturen i kroppen efter en kall natt. Idag var det typ 20 grader varmare, så efter premiärutflykt med skotern blev det lite utecykling - 4 st tiominutersintervaller på crossen. Tog emot lite mer idag, speciellt i motvinden på lite trögt underlag, men det var inga problem att orka hålla bra tempo alla fyra intervallerna.
Alltså, den där lamphållaren ser ju inte snygg ut utan lampan..
Imorn ges det chans till lite skidåkning i Sidsjöbodarna, men trots inspirerande svenska resultat i touren och antagligen rätt bra förhållanden i spåret känner jag mig inte så jättesugen. Tror faktiskt det blir cykel till Sidsjöbodarna i stället för skidåkning. Inser kanske att jag är på hyfsat god väg mot bra cykelform och att det går rätt bra för stunden, så varför ta fram stavarna när jag vet att det mest kommer kännas tungt att åka? Vi får se, kanske blir mer sugen om det blir spår runt knuten nere på golfbanan. För just nu känns cykelträningen, trots vintern, väldigt lättillgänglig. Och lättilgängligt blir av i större dos.
Inte helt fel med fickastopp vid Öjen på skoterpremiären!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd